Přílohy > Dokumenty > Důležité stránky

Jednací řád povodňové komise

Úvod  Předchozí  Další Tisk této stránky

Povodňová komise pro správní obvod obce s rozšířenou působností Rokycany (dále i jen PK ORP Rokycany) je zřízena starostou města Rokycany, jakožto povodňový orgán, podle ust. § 79 odst. 1 zákona č. 254/2001 Sb. o vodách a o změně některých zákonů (dále jen vodní zákon), v platném znění. Správní obvod je vymezen platnou vyhláškou č. 388/2002 Sb. Předsedou PK ORP Rokycany je starosta města Rokycany, v souladu se zněním vodního zákona. Další členové komise jsou písemně jmenováni starostou z řad zaměstnanců města Rokycany zařazených do Městského úřadu Rokycany a zástupců orgánů a právnických osob, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi. Členství v komisi končí ukončením výkonu funkce, popřípadě ukončením pracovního nebo služebního poměru nebo písemným odvoláním starostou.

Komise je povodňovým orgánem pro správní obvod obce s rozšířenou působností Rokycany v době povodně, tj. v době II. a III. stupně povodňové aktivity a pracuje jen do doby, než je na území správního obvodu ORP Rokycany vyhlášen stav nebezpečí nebo nouzový stav podle krizového zákona č. 240/2000 Sb., kdy oprávnění a povinnosti PK přecházejí na orgán krizového řízení správního obvodu ORP Rokycany, tj. na krizový štáb ORP Rokycany. PK je dle platného vodního zákona podřízena Povodňové komisi Plzeňského kraje. Sídlem komise je Městský úřad Rokycany, Masarykovo náměstí 1, (tel. 371 706 111, fax 371 706 115), může jím být též jiné místo, určené předsedou, místopředsedou nebo tajemníkem Povodňové komise ORP Rokycany.

Komise řídí, koordinuje a kontroluje ochranu před povodněmi na území správního obvodu ORP Rokycany, podle Povodňového plánu pro správní obvod ORP Rokycany, řídí a koordinuje opatření prováděná povodňovými orgány obcí a v případě potřeby vyžaduje od jiných orgánů, právnických a fyzických osob osobní a věcnou pomoc - to vše - pokud povodeň zasáhla územní obvody více obcí ve správním obvodu a pokud řízení ochrany před povodněmi nepřevzala Povodňová komise Plzeňského kraje, resp. pokud nebyl na území správního obvodu ORP Rokycany vyhlášen stav nebezpečí nebo nouzový stav podle krizového zákona č. 240/2000 Sb., kdy PK podle dikce krizového zákona přestává pracovat samostatně a stává se součástí krizového štábu pro správní obvod ORP Rokycany.

Za tím účelem:

a)je povinna oznámit dotčeným obcím (jejich povodňovým orgánům) datum a čas převzetí řízení povodňové ochrany, rozsah spolupráce a ukončení řízení ochrany před povodněmi a provést o tom zápis v povodňové knize. Obdobně přebírá podobné oznámení od Povodňové komise Plzeňského kraje, přičemž i v tom případě zůstává nadále činná a provádí vlastní opatření v koordinaci nebo podle pokynů tohoto povodňového orgánu vyššího stupně,

b)organizuje a řídí hlásnou povodňovou službu na území svého správního obvodu, přebírá a předává informace od ostatních účastníků hlásné povodňové služby, zejména sousedních obcí s rozšířenou působností (od jejich povodňových orgánů), od dispečinku Povodí Vltavy, s. p., povodňových komisí obcí, účastní se hlásné povodňové služby dle povodňového plánu a celostátně platných „Odborných pokynů pro hlásnou povodňovou službu ČR",

c)vyhlašuje pro svůj územní obvod nebo jeho část II. a III. stupeň povodňové aktivity, (tj. stav pohotovosti a ohrožení) a odvolává III. a II. stupeň povodňové aktivity,

d)v době povodně upozorňuje podle potřeby ostatní orgány, právnické a fyzické osoby na nebezpečí povodně a zajišťuje jejich dosažitelnost, popř. prověřuje jejich připravenost, přijímá odbornou pomoc od správců vodních toků,

e)v době povodně činí potřebná opatření a v nevyhnutelně nutném rozsahu vydává příkazy správcům vodních toků, vlastníkům nebo uživatelům vodních děl na vodních tocích, jakož i těm, jejichž majetek by mohl vznik povodně nebo její průběh ovlivnit - k zabezpečení řízení ochrany před povodněmi ve smyslu ust. '§ 77 odst. 4 vodního zákona, v odůvodněných případech i nad rámec platných povodňových plánů - s tím, že v takovém případě musí neprodleně uvědomit dotčené osoby. Výstupy z PK mají obvykle formu písemného doporučení nebo příkazu, které nejsou rozhodnutím podle správního řádu,

f)přikazuje příslušným subjektům (právnickým i fyzickým osobám) povinnost přispět podle jejich možností a sil osobní a věcnou pomocí k ochraně lidských životů a majetku, podle ust. § 63 odst. 3 vodního zákona, (zejména jde o opatření ke zmírnění průběhu povodně a povodňových škod a opatření k realizaci záchranných a zabezpečovacích prací),

g)využívá pro řízení záchranných prací, pro jejich koordinaci se složkami integrovaného záchranného systému a pro spojení s místy záchranných prací operační střediska Hasičského záchranného sboru Plzeňského kraje,

h)spolupracuje s povodňovými orgány obcí při zajišťování hygienické a zdravotnické péče, organizuje náhradní zásobování, dopravu a další povodní narušené funkce v území, v rámci svého správního obvodu.

i)vede záznamy v povodňové knize,

j)může uložit podle potřeby vlastníkům (uživatelům) vodních děl úpravy manipulačních řádů z hlediska povodňové ochrany, může organizovat provádění povodňových prohlídek v době povodně,

k)členové komise jsou povinni se seznámit s Povodňovým plánem pro správní obvod ORP Rokycany, s jeho změnami a doplňky a podílet se na jeho zpracování a každoroční aktualizaci.

1. Komise se schází k projednávání potřebných opatření podle povodňové situace (zpravidla při dosažení I. stupně povodňové aktivity na řece Berounce, Klabavě či Holoubkovském potoce a při současně stoupající tendenci průtoků a předpokladu dosažení stavu nebezpečí či ohrožení), jakož i mimo období povodní, k projednání organizačních a jiných závažných otázek k zabezpečení ochrany před povodněmi. Předseda komise je povinen komisi svolat na žádost předsedy povodňové komise obce postižené nebo ohrožené povodní. Komise může část nebo celé zasedání prohlásit za neveřejné.

2. Komise je obvykle svolávána do sídla komise. V případě potřeby může být jednání svoláno i do jiných míst.

3. Jednání komise řídí předseda, místopředseda, tajemník nebo jiný - předsedou PK pověřený, člen PK. Zápis o jednání komise je prováděn do povodňové knihy nebo samostatně na zvláštní list (strojně či na počítači) a podepisuje jej předseda nebo místopředseda komise. Komise se usnáší o opatřeních či operativních příkazech k zabezpečení ochrany před povodněmi. Její výstupy mají formu bud' doporučení nebo příkazů, předávaných neprodleně adresátům telefonicky, faxem, elektronickou poštou a následně písemně poštou a nebo budou předávány osobně kurýrem statutárnímu zástupci adresáta příkazu. Příkazy musí vždy obsahovat požadavek zpětného hlášení o provedení příkazu provádějícím subjektem. Komise jedná a rozhoduje jako kolektivní orgán. Ve sporných případech komise rozhoduje hlasováním, přičemž rozhoduje většina hlasů přítomných členů komise. Při rovnosti hlasů je rozhodující hlas předsedy komise nebo jeho zástupce, kterého předseda pověřil řízením jednání komise. Přijatá usnesení jsou závazná pro všechny členy komise. Členové komise mají právo žádat o svolání jednání komise.

4. V případě vážných důvodů může člen PK delegovat na dobu určitou pro práci v komisi jiného zaměstnance úřadu (nebo zaměstnance právnické osoby), kterého je zástupcem v PK (dále jen "zástupce"). Zástupce se musí před započetím své práce v PK prokázat písemným zmocněním s rozhodovací pravomocí a pověřením hlasovat, podepsaným zastupovaným členem komise.

5. Člen PK je povinen se seznámit s obsahem Povodňového plánu pro správní obvod ORP Rokycany a vždy po jeho aktualizaci se seznamovat s jeho změnami a doplňky a aktivně se podílet - dle svých možností a sil - na práci PK. Pokud se dozví, či zjistí jakoukoliv závažnou okolnost, mající vztah k zajišťování protipovodňové ochrany je povinen o tom neprodleně informovat předsedu PK nebo pracovníky odboru ŽP MěU Rokycany. Pokud zjistí jakoukoliv informaci o nebezpečí povodně, je povinen o tom informovat předsedu PK nebo ostatní členy pracovního štábu PK.

Předseda komise

a)jmenuje členy Povodňové komise, řídí práci a jednání, odpovídá za jejich činnost, nařizuje svolání schůze komise (písemně, telefonicky, faxem, elektronickou poštou), podepisuje usnesení, doporučení a příkazy PK, rozhoduje o tom, zda budou najednání komise kromě členů PK pozváni starostové dalších obcí, zástupci dalších orgánů státní správy či jiných subjektů, externí experti nebo hosté,

b)může činit neodkladná opatření, která jsou obvykle zajišťována PK - hrozí-li nebezpečí z prodlení, taková opatření předkládá dodatečně komisi ke schválení,

c)v případě potřeby žádá o svolání Povodňové komise Plzeňského kraje.

d)po dobu nepřítomnosti předsedy PK jej zastupuje a práci komise řídí místopředseda, tajemník nebo jiný člen komise, kterého předseda PK pověřil.

K zajištění úkolů souvisejících se zmírněním průběhu povodní a škod jimi způsobených, může komise v období, kdy vykonává svou činnost, vyžadovat v rozsahu stanoveném platnými právními předpisy pomoc Integrovaného záchranného systému, Policie ČR, Hasičského záchranného sboru, jakož i pomoc Povodňové komise Plzeňského a ostatních orgánů, organizací a občanů. Orgány státní správy a jiné orgány, jsou povinny povodňovým orgánům pomáhat na jejich výzvu při zajišťování řízení ochrany před povodněmi. Styk s jednotlivými jmenovanými subjekty zajišťují pověření členové PK.

Činnost komise zabezpečuje Městský úřad Rokycany, odbor životního prostředí a odbor správní, případně - podle pokynů předsedy PK - i další odbory MěU Rokycany. Náklady na činnost komise jsou hrazeny z rozpočtu města Rokycany.

Členové komise nemají nárok na odměnu za výkon funkce.

Odměna přísluší v souladu s platnými předpisy externím expertům, kteří nejsou zaměstnanci veřejné správy - za práci, kterou pro komisi vykonávají formou veřejné zakázky nebo na základě dohody o provedení práce.

Změny a doplňky tohoto statutu schvaluje starosta města Rokycany.

Tento statut nabyl účinnosti 6. 1. 2011.

razitko_Rokycany

Ing. Vladimír Šmolík
starosta města Rokycany


Soubor: p__jednaci_rad.htm