Pracovní štáb povodňové komise

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Úvodní stránka]  Organizační část > Povodňové komise > Povinnosti členů povodňové komise >

Pracovní štáb povodňové komise

1. Předseda Povodňové komise: starosta města

rozhoduje o svolání PKM a řídí činnost PK,

na základě informací o situaci vydává rozhodnutí k řešení protipovodňových opatření, vyhlašuje a odvolává jednotlivé stupně povodňové aktivity,

rozhoduje o nasazení sil a prostředků ve své podřízenosti,

rozhoduje o přidělení humanitární pomoci,

cestou odboru ŽÚ a ČČK organizuje zásobování evakuovaného obyvatelstva (proviantem, výstrojí apod.),

osobně řídí nácvik činnosti PKM a provádí prověrky připravenosti PKM, spojení

schvaluje obsah informací pro sdělovací prostředky, spolupracuje s médii

v případě nepřítomnosti zastupuje místopředseda PK.

2. Místopředseda: místostarosta města, jmenovaný do PKM

Místopředseda má stejné povinnosti a pravomoci v nepřítomnosti předsedy komise jako předseda komise, pokud předseda komise neurčí jinak.

3. Člen PŠ PKM: jmenovaný zástupce odboru životního prostředí

zodpovídá za zpracování a aktualizaci Povodňového plánu města Domažlice,

dle upřesnění předs. PKM svolává PK, připravuje podklady pro rozhodnutí předsedy, podílí se na řízení a varování obyvatel za SPA

navrhuje opatření při likvidaci nebezpečných odpadů a látek v zátopových oblastech, které by mohly být povodní odplaveny (ropné produkty, chemické látky ap.),v součinnosti s odborem ŽP

spolupracuje s HZS PK, HZS PK ÚO DO, SDHO, MP, DTS při řešení povodňových stavů

připravuje podklady pro informování obyvatel, média

v případě obdržení varovné zprávy o možnosti povodně, zasílá s předstihem zprávu organizacím města, vyžaduje dosažitelnost, informuje občany v záplavovém území cestou SMS.(VISO)

zřizuje int. stránku města při 2. SPA – při povodni, na zprávy PK, sdělení, nabídky, pomoc apd.

Informuje o nebezpečí a průběhu povodně povod. orgány sousedních obcí

spolupracuje na prohlídce po povodni, zjišťování rozsahu a výše škod, vyhodnocení povod. opatření a vypracování zprávy po povodni, navrhuje nasazení AČR, základny Rakovník.

plní úkoly uložené předsedou PKM a dle Směrnice pro činnost PKM.

4. Člen PŠ PKM: jmenovaný zástupce odboru dopravy

spolupracuje s MP především v terénu, podává hlášení o situaci na toku Zubřiny v rámci hlídkové služby

provádí zdokumentování povodně, škod, foto, podílí se na obnově majetku města

při obnově spolupracuje s DTS při odstraňování závad – škod na komunikacích v souč. s Policií ČR, vede přehled o průjezdnosti a nosnosti zájmových komunikací

podílí se na zjišťování a vyhodnocování dopravní situace v postižených místech a vedení tras odklonu po komunikacích,

navrhuje trasy příjezdu a přesunu po komunikacích pro záchranné síly a prostředky,

plní další úkoly uložené předsedou PK.

5. Člen PŠ PKM: jmenovaný zástupce městské policie

organ.a zabezp. prvotní sběr informací o stavu vodních toků a odečet stavů z hlásných profilů z VISO, z terénu na základě vyhodnocení a údajů VISO informuje starostu(místostarostu, Šebestu)- zajišťuje vyrozumění PKM

ve spolupráci s Policií ČR se podílí na organizaci pořádkové služby a dopravního zabezpečení v místech vzniku povodně a při evakuaci obyvatelstva,

organizuje informování a varování obyvatelstva v ohrožených částech města VISO, dostupnými prostř.

organizuje a zabezpečuje vyrozumění a svoz orgánů PK v případě nařízení předsedy PKM

dokládá po příchodu (i v průběhu povodně skutečný stav v záplavovém území)předs. PKM (zást.) přijatá opatření, stav zapisuje do knihy předání(záznamníku zpráv)

dle vlastního vyhodnocení v terénu zajištuje objížďky- regulaci dopravy v případě povod. stavů.

plní další úkoly uložené předsedou PK.

6. Člen PŠ PKM: jmenovaný zástupce Domažlických městských lesů

vede přehled o počtech sil a způsobu použití techniky a prostředků DML k provedení protipovodňových opatření,

řídí nasazení sil a prostředků DML,dokládá stav, navrhuje opatření ohledně vod ve své působnosti.

vede evidenci škod při povodni v působnosti DML, připravuje podklady pro zpracování zprávy po povodni

sleduje a provádí konkrétní opatření v působnosti DML (rybníky, lesy, vodní toky)

plní další úkoly uložené předsedou PK.

7. Člen PŠ PKM: jmenovaný zástupce Domažlických technických služeb

vede evidenci, skladuje, rozváží dle rozhodnutí PKM ohroženým občanům dle vyžádání provizorní hradící prostředky (pytle s pískem, apd.),

zajišťuje dopravní značení a rozvoz v ohrožených částech města dle aktuální situace- upřesnění městské policie, příp. PKM.

vede přehled o počtech sil a způsobu použití techniky a prostředků DTS k provedení protipovodňových opatření,

řídí nasazení sil a prostředků DTS v průběhu a po povodni v rámci obnovy

vede evidenci škod při a po povodni v působnosti DTS, zajišťuje úklid komunikací města po povodni

v případě potřeby -dle upřesnění PKM, zajišťuje kontejnéry na odpad, v případě úhynu zvířat při povodni, spolupracuje s OVS PK insp. Domažlice a KHS PK na jejich likvidaci

plní další úkoly uložené předsedou PK.

8. Člen PŠ PKM: jmenovaný zástupce Policie ČR, obvodního oddělení Domažlice

podílí se v případě potřeby PKM na varování obyvatel v součinnosti s MP

v případě potřeby – rozhodnutí PKM se podílí na regulaci a organizaci dopravy v záplavovém území, ohrožení majetku apd..

zabezpečuje ochranu majetku občanů, kteří byli evakuování (opustili domov)

plní další úkoly uložené předsedou PK.

9. Člen PŠ PKM: jmenovaný zástupce Povodí Vltavy, státní podnik, provozu Radbuza

provádí s vyčleněnými členy PKM 1 x/rok a po povodni, prohlídku toku, zpracovává        podklady pro zápis

připravuje podklady pro předsedu PK při povodni,

udržuje spojení, informace s ostatními PK po toku a nadřízeným povodím

sleduje vývoj počasí, předkládá předpovědi předsedovi, sleduje hlásný profil

připravuje podklady do závěrečné zprávy o povodni

v součinnosti s městem se podílí na čištění toku a úpravu porostů podél Zubřiny v rámci potřeby – rozhodnutí předsedy PKM, odstranění závad z povodňové prohlídky nebo po povodni

plní další úkoly uložené předsedou PK.

10. Člen PŠ PKM: jmenovaný zástupce jednotky sboru dobrovolných hasičů města Domažlice

řídí nasazení prostředků SDHO a ve spolupráci s HZS PK ÚO při povodni

při 1. SPA zabezpečuje výjezd a kontrolu včetně sledování příp. čištění toku viz schéma-        upřesnění PKM v pravidelných intervalech,

zabezpečuje pomoc postiženým občanům

v rámci svých možností zajišťuje pracovní síly a věcné prostředky na provádění záchranných        prací

vyjadřuje se k povodňovým plánům vlastníků v záplavovém území

po povodni rozhoduje o zápůjčce vysoušečů pro občany, včetně jejich nabídky.


Organizační část > Povodňové komise > Povinnosti členů povodňové komise > Pracovní štáb povodňové komise

   | tisk | nahoru |

stránka c_pk_stab.htm aktualizována: 04.03.2022, publikována: 09.04.2024