<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> [Úvodní stránka] Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise > Povinnosti členů povodňové komise |
Starosta města – předseda PK:
•rozhoduje o svolání PK;
•řídí činnost PK;
•organizuje sběr informací o povodňové situaci;
•na základě informací o situaci vydává rozhodnutí k realizaci protipovodňových opatření;
•vyhlašuje jednotlivé stupně povodňové aktivity;
•zajišťuje spojení a předávání informací mezi povodňovými komisemi;
•organizuje hlídkovou službu;
•schvaluje obsah informací pro sdělovací prostředky;
•koordinuje záznamy v povodňové knize;
•navrhuje hejtmanovi kraje vyhlášení krizového stavu (stavu nebezpečí).
Místostarosta města – místopředseda PK:
•zastupuje starostu města v případě jeho nepřítomnosti;
•připravuje obsah informací a zpráv pro sdělovací prostředky a po schválení předsedou PK zajišťuje jejich zveřejnění;
•organizuje evakuaci obyvatelstva;
•organizuje náhradní ubytování a stravování evakuovaného obyvatelstva;
•vede přehled o evakuovaných osobách;
•organizuje humanitární pomoc;
•komunikuje se správci inženýrských sítí o situaci a odstávkách;
•plní další úkoly uložené předsedou.
Členové povodňové komise
•předkládají návrhy na opatření a průběžně informují předsedu a místopředsedu PK;
•ve spolupráci s nasazenou jednotkou JSDH instalují prvky PPO (pytle, vaky apod.);
•podílí se na evakuaci obyvatel;
•spolupracují s ostatními složkami;
•zajišťují nasazení sil a prostředků (osob a techniky), přípravu materiálu k zabezpečovacím pracím u konkrétních objektů;
•navrhují vyžádání sil a prostředků v případě vyčerpání vlastních možností od vyššího stupně (cestou ORP u KOPIS);
•provádějí hlídkovou službu;
•plní další úkoly uložené předsedou.
•aktivují pracoviště PK;
•zaznamenávají veškeré informace;
•zajišťují všeobecné administrativní práce;
•plní další úkoly uložené předsedou.
stránka c_pk_povinnosti_clenu.htm aktualizována: 06.07.2025, publikována: 10.07.2025